forex trading logo

Εικόνα

DSC00581.JPG
6η Μαρτίου-Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

   Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας: 

 

  • Οι μαθητές της Α, Β, Γ και Δ τάξης την ημέρα του σχολικού εκφοβισμού παρακολούθησαν την ταινία ΄΄ Τα μπλε γυαλιά ΄΄ και στη συνέχεια έγινε συζήτηση πάνω στην συγκεκριμένη ταινία, τη διαφορετικότητα και τον ρατσισμό. Επίσης, την ώρα των εικαστικών έγιναν ζωγραφιές από τα παιδιά με αφορμή τα βιβλία ΄΄ Ο Νταής του σχολικού ΄΄, «Η ολυμπιάδα της χαράς»
  • Ε'τάξη:Προβολή του βίντεο ΄΄ Τα μπλε γυαλιά ΄΄, ακολούθησε συζήτηση στην τάξη κατά την οποία οι μαθητές εμπέδωσαν την έννοια του δικαιώματος στην διαφορετικότητα.
    Ανάγνωση του παραμυθιού της Έλενας Αρτζανίδου ΄΄ Με λένε Πρόμιξ΄΄ όπου φαίνεται ανάγλυφα η σημασία της εύστοχης παρέμβασης του εκπαιδευτικού στην πρόληψη πιθανών περιστατικών μη σεβασμού της όποιας ιδιαιτερότητας διακρίνει κάποιον μαθητή ή και ομάδα μαθητών
  •  Δραστηριότητες για τη διαφορετικότητα και τον σχολικό εκφοβισμό
  • ΣΤ 'τάξη:? Προβολή video «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας» και ακρόαση τραγουδιού «Διαφορετικοί» Αλκ. Ιωαννίδης - συζήτηση σε ομάδες για την αποδοχή της διαφορετικότητας.
    ? Ανάγνωση συνεντεύξεων διάσημων προσώπων από τον χώρο του αθλητισμού και της μουσικής, θύματα εκφοβισμού στο σχολείο ? προβληματισμός και συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό.
    ? Καταγραφή κανόνων για την τάξη ενάντια στον φόβο και τη βία ?συνθήματα.
    ? Κατασκευή αφισών με θέμα « Όλοι διαφορετικοί ? όλοι ίσοι».
    ? Προβολή ταινίας μικρού μήκους «Η Ξένη».
    ? Συζήτηση για τους ρόλους των εμπλεκομένων (θύτης, θύμα, παρατηρητές) και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου ? «Το αλφάβητο του εκφοβισμού».
    ? Συγγραφή εικονογραφημένων ιστοριών για την ενδοσχολική βία.
  • ? Προβολή video «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας»,ακρόαση τραγουδιού-συζήτηση.
    ? Ανάγνωση συνεντεύξεων διάσημων προσώπων από τον χώρο του αθλητισμού και της μουσικής, θύματα σχολικού εκφοβισμού?συζήτηση.
    ? Καταγραφή κανόνων για την τάξη ενάντια στον φόβο και τη βία-συνθήματα.
    ? Κατασκευή αφισών με θέμα « Όλοι διαφορετικοί ? όλοι ίσοι».
    ? Προβολή ταινίας μικρού μήκους «Η ξένη».
    ? Δημιουργία:«Το αλφάβητο του εκφοβισμού»-οι ρόλοι των εμπλεκομένων, τρόποι αντιμετώπισης.
    ? Συγγραφή εικονογραφημένων ιστοριών
  • Στα πλαίσια του μαθήματος Αγγλικής γλώσσας οι μαθητές των Δ',Ε'και ΣΤ' τάξεων έκαναν δραστηριότητες και φύλλα εργασίας από την ιστοσελίδα του Βρεττανικού Συμβουλίου (British Council) που αφορούσαν δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού (bullying).Επίσης άκουσαν τραγούδια στην Αγγλική γλώσσα που αφορούσαν τον σχολικό εκφοβισμό
  • Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής  οι εκπαιδευτικοί μιλησαν στους μαθητές για την Βία και την επιθέτκότητα στους αθλητικούς χώρους

 

 

Βία και επιθετικότητα στους αθλητικούς χώρους
(Απόσπασμα από το βιβλίο Φυσικής Αγωγής της Ε και Στ Δημοτικού)

(Συζήτηση σε όλες τις τάξεις την Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού)

 

Φαινόμενα βίας και επιθετικότητας στους αθλητικούς χώρους παρατηρούνται όταν αθλητές, φίλαθλοι, προπονητές ή αθλητικοί παράγοντες βλάπτουν εσκεμμένα (τραυματίζουν ή φοβίζουν) άλλους.

Αυτά τα φαινόμενα δεν έχουν θέση στους αθλητικούς χώρους ούτε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής γιατί είναι αντίθετα με το αθλητικό πνεύμα.
Oι κυριότεροι από τους λόγους που συμβαίνουν περιστατικά βίας στους αθλητικούς χώρους είναι οι παρακάτω:

? Όταν ο στόχος μιας ομάδας ή ενός αθλητή είναι η «νίκη με κάθε μέσο».
? Όταν αυτοί που παραφέρονται έχουν κάνει χρήση αλκοόλ ή άλλων ουσιών (π.χ. ναρκωτικά).
? Όταν πολλά άτομα βρίσκονται στριμωγμένα στις κερκίδες.
? Όταν δεν εφαρμόζονται σωστά οι κανονισμοί των αθλημάτων και κάποιοι αθλητές ή φίλαθλοι αισθάνονται αδικημένοι.
? Όταν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση και εφημερίδες) προβάλλουν και ηρωοποιούν άτομα που φέρονται επιθετικά.
Όταν παίζουμε, συχνά είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε ποιες από τις αντιαθλητικές ενέργειες είναι εσκεμμένες και ποιες όχι. Ιδιαίτερο πρόβλημα υπάρχει στα ομαδικά παιχνίδια στα οποία οι αθλητές έχουν στενή σωματική επαφή (π.χ. ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ.). Για παράδειγμα, όταν δύο παίκτες στο μπάσκετ πηδούν για να πιάσουν την μπάλα στον αέρα και συμβαίνει να τραυματιστεί ένας από τους δύο, πως θα ξέρουμε αν υπήρχε πρόθεση για επιθετική συμπεριφορά;

Δείχνοντας καλή πρόθεση από την αρχή του παιχνιδιού παίζουμε όλοι καλύτερα.

Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό;

1. Να ξεκαθαρίσουμε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ποιες θεωρούνται επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές και ποιες όχι.
2. Σε καμία περίπτωση δεν επιβραβεύουμε ή δικαιολογούμε επιθετικές ή βίαιες συμπεριφορές.
3. Να επιβάλλουμε κάποιου είδους ποινή σε αυτούς που επιδεικνύουν τέτοιες συμπεριφορές, ώστε να αποτρέπεται η επανάληψή τους.
4. Να συμμετέχουμε στα παιχνίδια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής για την ευχαρίστηση που πηγάζει από το ίδιο το παιχνίδι. Η «νίκη με κάθε μέσο» δεν εκφράζει το αθλητικό ήθος.
5. Να επιβραβεύουμε αυτούς που έπαιξαν τίμια και δίκαια ακόμη και αν έχασαν και όχι αυτούς που νίκησαν με ανέντιμα μέσα.
6. Να βλέπουμε την αντίπαλη ομάδα ως απαραίτητη για να παίξουμε και να διασκεδάσουμε και όχι ως εχθρούς μας τους οποίους πρέπει να νικήσουμε.
7. Να οργανώνουμε αθλητικές εκδηλώσεις όπου θα προβάλλεται το τίμιο παιχνίδι και το «ευ αγωνίζεσθαι» με σλόγκαν, πόστερ, συνθήματα στην κερκίδα.
8. Να οργανώνουμε μία επίσκεψη ή συνέντευξη από αθλητές που έχουν επιδείξει εξαίρετες αθλητικές συμπεριφορές.
9. Να μαθαίνουμε τρόπους ελέγχου του θυμού μας (π.χ. όταν είμαστε πολύ θυμωμένοι με κάποιον, μετράμε μέσα μας μέχρι το 10 αργά και μετά σκεφτόμαστε πως είναι σωστό να αντιδράσουμε).
10. Να συζητάμε με φίλους και συμμαθητές τον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης θέματα σχετικά με βία και επιθετικότητα στον αθλητισμό.
11. Να γνωρίζουμε τους λόγους που προκαλούν βία και επιθετικότητα και να προσπαθούμε να προλάβουμε τέτοιες συμπεριφορές. Για παράδειγμα, ενημερωνόμαστε και ακολουθούμε τους κανόνες των αθλημάτων.

 

Οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής

Παναγιώτης Χριστακόπουλος
Κωνσταντίνος Κατσιάς

 

 

 

_Ένταξης_Α2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: joomla themes  Valid XHTML and CSS.