forex trading logo

Εικόνα

P_20141008_104928.jpg
Καινοτομία και αριστεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Θεώνη Γ. Μαυροματίδου
Διευθύντρια 1ου Δημοτικού Σχολείου
Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας
Στοιχεία Επικοινωνίας
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Τηλ:6945790058

Innovation in education may be in the form of an educational pedagogical innovation or of an administrative organizational innovation, as far as the school climate and the human relationships are concerned. In each case it promotes new ideas for improving the services in terms of teaching aids and materials, teaching methods, pedagogical relationships and the change of mentality. When implementing innovative programs the trend is towards teaching practices of an 'invisible type' with increased student rights, school-community connection and a curriculum which moves toward the multidisciplinary knowledge and the education in width.
The acquisition of knowledge and skills promotes the trainees' creativity and ingenuity, as well as their readiness to utilize these methods in everyday life.
This action is essentially an initiative that tries to pave the way to a school that seeks continuous improvement, change, diversity and continuous feedback mechanisms that support teachers' professional development.
The 1st Elementary School of Agioi Theodoroi hosts the wild, rare and endangered plant Malisobrus Alorentino (Zuccagni Browicz). Planting took place in 2012-13 with Mrs. Katerina Biniari, Assistant Professor of the Laboratory of Viticulture of the Agricultural University of Athens and Mrs. Maria Papafotiou, Director of the Laboratory of Floriculture and Landscape Architecture of the Physical Production Science Department. The 1st Elementary School of Agioi Theodoroi has begun efforts to become maintainer of the plant and reproduce it on site. There will be cooperation with the Genebank and updating about which of the plants, that are climate endemic in our region, are endangered. Then we will work with Mrs. Biniari Katerina to collect these seeds in order to accommodate and reproduce them in the school's flower garden This will be done in collaboration with the school's pupils and teachers (the collection will be made by a class that prepares an environmental program). In this way we highlight the multifaceted role of the school and the promotion of pupils as individuals in societies with visions and ideals. Pupils respect the environment and obtain environmental identity and culture as they learn to love nature.

Περίληψη
Η καινοτομία στην εκπαίδευση είτε ως εκπαιδευτική παιδαγωγική καινοτομία είτε ως Διοικητική Οργανωτική καινοτομία είτε ως καινοτομία σε ό,τι αφορά το σχολικό κλίμα και τις ανθρώπινες σχέσεις, προωθεί νέες αντιλήψεις για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών ως προς τα διδακτικά μέσα και τα υλικά , τις διδακτικές μεθόδους, την παιδαγωγική σχέση και την αλλαγή νοοτροπίας. Στην υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων παρατηρείται μία τάση υιοθέτησης παιδαγωγικών πρακτικών αόρατου τύπου με αύξηση των δικαιωμάτων του μαθητή, σύνδεση σχολείου με την κοινωνία και κίνηση του αναλυτικού προγράμματος προς τη διαθεματική γνώση και την εκπαίδευση σε πλάτος.
Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων προάγουν την ευρηματικότητα και την εφευρετικότητα των εκπαιδευομένων ατόμων αλλά και την ετοιμότητα τους να αξιοποιούν τις μεθόδους αυτές στην καθημερινή ζωή.
Η δράση αυτή αποτελεί μια πρωτοβουλία που επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση την αλλαγή την πολυμορφία καθώς και σε μηχανισμούς συνεχούς ανατροφοδότησης και υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
Το Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων φιλοξενεί το αυτοφυές, σπάνιο και υπό εξαφάνιση φυτό μαλισόπρους- Malisobrus Alorentina( Zuccagni Browicz). Η δεντροφύτευση έγινε 2012-2013 με την κ Κατερίνα Μπινιάρη, Επίκουρη Καθηγήτρια του εργαστηρίου Αμπελουργίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, και τη κυρία Μαρία Παπαφωτίου, διευθύντρια Εργαστηρίου Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Παραγωγής. Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων έχει ξεκινήσει προσπάθειες ώστε να γίνει διατηρητής του φυτού και να το αναπαράγει στο χώρο του. Ακολουθεί συνεργασία με την Τράπεζα Γενετικού Υλικού όπου θα ακολουθήσει ενημέρωση για το ποια από τα φυτά που ενδημούν κλιματολογικά στην περιοχή μας, είναι υπό εξαφάνιση. Κατόπιν θα συνεργαστούμε με την κυρία Μπινιάρη Κατερίνα ώστε να συλλέξουμε αυτούς τους σπόρουςαπό την περιοχή μας ( η συλλογή θα γίνει από τάξη που εκπονεί περιβαλλοντικό πρόγραμμα) με σκοπό να φιλοξενηθούν και να αναπαραχθούν στο ανθοκήπιο του σχολείου σε συνεργασία μαθητών και δασκάλων. Με αυτό τον τρόπο αναδεικνύεται ο πολύπλευρος ρόλος του σχολείου και η προαγωγή των μαθητών ως πρόσωπα σε κοινωνίες με οράματα και ιδανικά . Σέβονται το περιβάλλον, αποκτούν περιβαλλοντική ταυτότητα και κουλτούρα καθώς μαθαίνουν να αγαπούν τη φύση.

Καινοτομία & Αριστεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

«Είναι μια διαδικασία λήψης αποφάσεων, κατά την οποία τα στελέχη ενός οργανισμού αποφασίζουν να υιοθετήσουν μια διαδικασία, μια οργάνωση ή δομή, ένα προϊόν, ένα πρόγραμμα, μια αγορά ή ένα σύστημα, που είναι καινούριο (νέο) για το συγκεκριμένο οργανισμό»

«Είναι μια διαδικασία αλλαγής ορισμένων στοιχείων του οργανισμού, η οποία υλοποιείται με πρωτοβουλία των μελών του και στοχεύει στην αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων που συνδέονται άμεσα με την αποστολή και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.»

Εννοιολογικός προσδιορισμός της «καινοτομίας» στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας

? Εκπαιδευτική-παιδαγωγική καινοτομία
? Διοικητική-Οργανωτική καινοτομία
? Καινοτομία σ' ό,τι αφορά το σχολικό κλίμα και τις ανθρώπινες σχέσεις (Γιαννακάκη, 2005)

Η εκπαιδευτική καινοτομία εστιάζεται σε 3 διαστάσεις

? Στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων
? Στη χρήση νέων διδακτικών μέσων
? Στην αλλαγή & ανάπτυξη νέων στάσεων & πεποιθήσεων

Σχολείο & Οικονομία

? Επιτυχημένοι οργανισμοί είναι αυτοί που είναι σε θέση να δημιουργήσουν για τους εργαζομένους
- ιδανικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης,
- ανταλλαγής και επεξεργασίας πληροφοριών
- μάθησης

? Δεδομένη η ικανότητα του σύγχρονου ανθρώπου να επεκτείνει, να εμπλουτίζει και να βελτιώνει διαρκώς τις γνώσεις του

? Με ποια είδη γνώσης εφοδιάζει τους μαθητές το σχολείο σήμερα

Οικονομία της γνώσης & εκπαιδευτικό σύστημα

Η οικονομία της γνώσης χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα
? δημιουργημένο από την πολιτεία, ισχυρό και αποτελεσματικό εκπαιδευτικό σύστημα
? που θα δώσει ώθηση στην οικονομία
? με ουσιαστικό ρόλο τόσο στην ενίσχυση της οικονομίας της γνώσης όσο όμως και στη διασφάλιση της συμμετοχής όλων στα οφέλη και τις ευκαιρίες της
? με ρόλο στην προώθηση αξιών, στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των νέων ανθρώπων, στην προστασία και ενδυνάμωση του κοινωνικού κεφαλαίου.
? με νέες διαστάσεις στην αποστολή του
? με υιοθέτηση νέων προσεγγίσεων στη διδασκαλία (μεταγνωστικές στρατηγικές, στρατηγικές συνεργατικής μάθησης, προσεγγίσεις βασισμένες στην πολλαπλή και τη συναισθηματική νοημοσύνη)
? που αναγνωρίσει την ανάγκη της αναζήτησης και προώθησης νέων, καινοτόμων λύσεων, προκειμένου να επιτύχει την προσαρμογή στις μεταβολές του περιβάλλοντος
? με απαραίτητη προϋπόθεση για την προσαρμογή, επιβίωση και ανάπτυξή του την εισαγωγή & εφαρμογή καινοτομιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Τυπολογία της εκπαιδευτικής καινοτομίας

Ως προς:
? το είδος των δραστηριοτήτων του σχολείου
? το θεματικό περιεχόμενο της καινοτομίας
? την ανάληψη πρωτοβουλίας
? την ομάδα-στόχο της καινοτομίας

Παράγοντες που επηρεάζουν την εφαρμογή καινοτομιών

? Η εφαρμογή λαμβάνει χώρα όταν γίνεται πράξη μια νέα ιδέα, ένα νέο πρόγραμμα, μια νέα δράση

? Μπορεί να επιβάλλεται ή εθελοντικά να προωθείται

? Μπορεί να είναι ραγδαία ή εξελικτική

? Από «επί χάρτου» γίνεται μια δυναμική διαδικασία μάθησης

Παράγοντες που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά της αλλαγής

? Προτεραιότητα/ανάγκη (RDD model), όχι μόνο εάν υπάρχει, αλλά και πόσο σημαντική είναι

? Διαύγεια (τι γίνεται με τις πολύπλοκες αλλαγές;)

? Συνθετότητα (τις απλές αλλαγές εύκολα τις διεκπεραιώνεις, αλλά δεν κάνουν τη διαφορά)

? Ποιότητα

Παράγοντες που σχετίζονται με τοπικούς παράγοντες

? Περιοχή του σχολείου (χρειάζεται ένας βαθμός συγκεντρωτισμού)

? Σχολικά συμβούλια και κοινότητα (π.χ. αγροτική κοινότητα)

? Διευθυντής (ενεργός εμπλοκή, υποστήριξη)

? Εκπαιδευτικοί (προσανατολισμένοι στην αλλαγή)

Εξωτερικοί παράγοντες

? Υπουργείο Παιδείας

? Ανάγκες επαρχίας

? Κοινωνικές ανάγκες

? Φορείς που διαμορφώνουν εκπαιδευτική πολιτική

Παράγοντες που επηρεάζουν την μονιμότητα/εγκαθίδρυση

? Υποστήριξη

? Πόροι

? Αλλαγή πεποιθήσεων/στάσεων

? Σε ποιον ανήκει η αλλαγή;

Βασικές Κατηγορίες γνώσης απαραίτητες για τη Διαχείριση της καινοτομίας από τη σχολική ηγεσία

? Γνώση αναφορικά με τα ανθρώπινα συστήματα κινήτρων

? Σχήματα ανταμοιβών

? Γνώση του εσωτερικού & εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού

? Διοικητικά στυλ

? Προσωπικό διοικητικό στυλ

? Διαδικασία λήψης αποφάσεων

? Επικοινωνία

? Διαχείριση συγκρούσεων

? Διαδικασία της αλλαγής

? Καθοδήγηση & παροχή συμβουλών

? Επιμορφωτική & εκπαιδευτική θεωρία

? Διαδικασία εκπαίδευσης

Ικανότητες για τη διαχείριση αλλαγής

++++

Απαραίτητα γνωρίσματα προσωπικότητας στη διαχείριση αλλαγής

? Συναίσθηση ηθικού καθήκοντος
? Ισχυρή ροπή προς την αισιοδοξία
? Απόλαυση της εσωτερικής ανταμοιβής της αποδοτικότητας
? Ετοιμότητα να ριψοκινδυνέψουμε υπολογισμένα αποδεχόμενοι τις συνέπειες των επιλογών μας
? Ικανότητα να δεχόμαστε τη σύγκρουση & να απολαμβάνουμε τη διαχείρισή της

Οργανωτικές Συνθήκες που ευνοούν στην αλλαγή

Τι είναι ο Θεσμός της «Αριστείας & καινοτομίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»;

Είναι μία Δράση που θέσπισε το 2010 το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Στόχος της είναι η αξιοποίηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται στα σχολεία, ως βάση για τον εμπλουτισμό και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την επιβράβευση και την δημόσια ανάδειξη «βέλτιστων πρακτικών» της μαθησιακής διαδικασίας. Πιο συγκεκριμένα: Η δράση αποτελεί μία πρωτοβουλία που επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή, την πολυμορφία καθώς και σε μηχανισμούς συνεχούς ανατροφοδότησης και υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Εφαρμογή Καινοτομίας στην Εκπαίδευση

Το πρόγραμμα της Αριστείας & Καινοτομίας στην Εκπαίδευση βρήκε εφαρμογή μέσω του προγράμματος «ΔΑΦΝΗ III» που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δερύνειας κατά τον Απρίλιο του 2012 από την Εκπαιδευτικό Χριστίνα Κναή & Διδάσκουσα τη Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου.

Malosorbus florentina (Zuccagni) Browicz

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων φιλοξενεί το αυτοφυές, σπάνιο και υπό εξαφάνιση φυτό μαλισόπρους- Malisobrus Alorentina( Zuccagni Browicz), σε συνεργασία με την κυρία Κατερίνα Μπινιάρη, Επίκουρη Καθηγήτρια του εργαστηρίου Αμπελουργίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, και τη κυρία Μαρία Παπαφωτίου, διευθύντρια Εργαστηρίου Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Παραγωγής. Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων έχει ξεκινήσει προσπάθειες ώστε να γίνει διατηρητής του φυτού και να το αναπαράγει στο χώρο του

Το xMalosorbus florentina Zucc (Rosaceae) είναι ένα σπάνιο και απειλούμενο αυτοφυές είδος της Ελλάδας του οποίου οι μεγλύτεροι πληθυσμοί κάηκαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 , ενώ η φυσική τους αναβλάστηση παρεμποδίστηκε από την επίμονη βόσκηση . Για την διάσωση του είδους προτείνεται η μέθοδος του μικροπολλαπλασιασμού , η οποία έχει χρησιμοποιηθεί εκτεταμένα τα τελευταία χρόνια στον γρήγορο πολλαπλασιασμό πολλών απειλούμενων ειδών.

? X Malosorbus florentina (Zuccagni) Browicz
Δένδρο που αναφέρεται στο Κόκκινο Βιβλίο των Σπάνιων και Απειλούμενων Φυτών της Ελλάδας κάτω από την κατηγορία «Απειλούμενο» και βρίσκεται σε μία περιορισμένη περιοχή του βουνού.

Σε συνέχιση αυτής της δράσης, το σχολείο πρόκειται να συνεργαστεί με την Τράπεζα Γενετικού Υλικού.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΓΕΝΕΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

H Δημιουργία της Τράπεζας Φυτικού Γενετικού Υλικού

Η τράπεζα Γενετικού Υλικού (ΤΓΥ) της χώρας ιδρύθηκε το 1981 ως τμήμα του κέντρου Γεωργικής Ερευνας Μακεδονίας Θράκης και άνηκε τότε στη Διεύθυνση έρευνας του Υπουργείου Γεωργίας. Από το 1992 ανήκει στο ΕΘΙΑΓΕ και οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην περιοχή της Θέρμης Θεσσαλονίκης.
Σκοπός της ίδρυσης ήταν η έγκαιρη συλλογή και η αποτελεσματική προστασία των φυτογενετικών πόρων και της γεωργικής βιοποικιλότητας της χώρας γενικότερα στο πλαίσιο της διαφαινόμενης επικίνδυνης γενετικής διάβρωσης.
Για την ίδρυση και οργάνωση αυτής της υπηρεσίας στη χώρα μας συνεργάστηκαν στενά το υπουργείο Γεωργίας και ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO). Ο τελευταίος συγχρηματοδότησε την κατασκευή των ψυκτικών εγκαταστάσεων διατήρησης γενετικού υλικού και την αγορά του εξοπλισμού του εργαστηρίου μεταχείρισης σπόρων καθώς και ηλεκτρονικού υπολογιστή για τη δημιουργία βάσης δεδομένων για το γενετικό υλικό της χώρας. Η χώρα έχει δεσμευτεί έναντι της διεθνούς κοινότητας ως ένα από τα σπουδαιότερα κέντρα καταγωγής και διαφοροποίησης σημαντικών καλλιεργειών παγκοσμίως και με βάση σειρά σημαντικών και νομικά δεσμευτικών συμφωνιών που έχει υπογράψει να δημιουργήσει υποδομή και να αναπτύξει δράσεις προστασίας και αξιοποίησης των φυτογενετικών της πόρων.

Δραστηρίοτητες της ΤΓΥ

Στο πλαίσιο της αρμοδιότητας και της ευθύνης της, η ΤΓΥ έχει οργανώσει από το 1981 μέχρι σήμερα σημαντικό αριθμό εξερευνητικών αποστολών σε ολόκληρη σχεδόν την ελληνική επικράτεια για την επισήμανση και συλλογή απειλούμενου γενετικού υλικού, την καταγραφή της γεωργικής βιοποικιλότητας την εκτίμηση του βαθμού γενετικής διάβρωσης δηλαδή του βαθμού εξαφάνισης των σπάνιων παραδοσιακών ελληνικών ποικιλιών καθώς και την επισήμανση περιοχών για την προστασία των φυτικών γενετικών πόρων τόσο επί του τόπου (in situ) δηλαδή στο φυσικό τους περιβάλλον όσο και στον αγρό (on farm ) για τις απειλούμενες παραδοσιακές ποικιλίες. Έχουν επισημανθεί περιοχές με μεγαλο γενετικό πλούτο των παραπάνω κατηγοριών και έχουν γίνει εισηγήσεις για την εκπόνηση προγραμμάτων προστασίας τους

Η τράπεζα Γενετικού Υλικού διατηρεί σήμερα εκτός τόπου δηλαδή μακρυά από το φυσικό τους περιβάλλον περίπου 10.500 εντόπιες ποικιλίες και άγρια συγγενή είδη. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ποικιλιών διατηρείται με μορφή σπόρων σε ψυκτικούς θαλάμους μακρόχρονης διατήρησης. Επιπλέον διαθέτει με τη μορφή κλωνικού υλικού και μια πλούσια συλλογή 300 περίπου ποικιλιών αμπέλου πολλές από τις οποίες είναι σπάνιες γηγενείς ποικιλίες και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής παράδοσης (τοπικοί οίνοι, παραδοσιακά ηδύποτα κτλ).

Εκτός από τη διάσωση και διατήρηση των απειλούμενων παραδοσιακών ποικιλιών σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων της ΤΓΥ αποτελεί και η μελέτη των χαρακτηριστικών τους και η αξιοποίηση τους στη γενετική βελτίωση για δημιουργία νέων ποικιλιών οι οποίες θα είναι προσαρμοσμένες για μια περιβαλλοντικά φιλική γεωργία (μεγαλύτερη φυσική αντοχή σε ασθένειες, λιγότερες απαιτήσεις σε εισροές καλύτερη ποιότητα κλπ) και οι οποίες θα ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθούν σε οικολογικές καλλιέργειες.

Οι πληροφορίες που συλλέγονται για όλο το γενετικό υλικό της χώρας καταχωρούνται σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων που διατηρεί η ΤΓΥ. Η βάση αυτή αποτελεί την πηγή πληροφοριών για παροχή στοιχείων σε διαφόρους συνεργαζόμενους διεθνείς φορείς (FAO,CBD,EE κτλ.) για τη δημουργία ανάλογων παγκόσμιων βάσεων δεδομένων καθώς και σε εθνικά και διεθνή επιστημονικά ιδρύματα που αξιοποιούν το πολύτιμο αυτό φυτικό γενετικό υλικό στη βελτίωση.

Η ΤΓΥ συμμετέχει σε πλήθος προγραμμάτων διεθνούς διακρατικής συνεργασίας καθώς και σε προγράμματα και ομάδες εργασίας του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Συνεργασίας επί των Φυτογενετικών πόρων (European Cooperative program for plant genetic resources ECP/GR) που αποτελεί πλατφόρμα συνεργασίας όλων των Ευρωπαϊκών χωρών. Η περιφερειακή αυτή συνεργασία πέραν της καθαρά επιστημονικής και πολιτικής σημασίας της συμβάλλει μέσω των ανταλλαγών γενετικού υλικού και στον εμπλουτισμό των γενετικών αποθεμάτων της χώρας που αποτελούν σταδιακά στρατηγική αξία για τη γεωργία όλων των χωρών.

Θα ενημερωθούμε για το ποια από τα φυτά που ενδημούν κλιματολογικά στην περιοχή μας, είναι υπό εξαφάνιση. Κατόπιν θα συνεργαστούμε με την κυρία Μπινιάρη Κατερίνα ώστε να συλλέξουμε αυτούς τους σπόρους από την περιοχή μας ( η συλλογή θα γίνει από τάξη που εκπονεί περιβαλλοντικό πρόγραμμα) με σκοπό να φιλοξενηθούν και να αναπαραχθούν στο ανθοκήπιο του σχολείου.
Το καινοτόμο πρόγραμμα που εξελίσσεται στη σχολική μας μονάδα έχει ως στόχο να αποτελέσει το βασικό πλαίσιο αναφοράς για την καλλιέργεια, την ανάδειξη και την προβολή καινοτόμων πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων που αφορούν όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής και της μάθησης.
Η καινοτόμος δράση βασίζεται στην μετάδοση της γνώσης μέσω της συνεργατικής διδασκαλίας και προάγει την περιβαλλοντική εκπαίδευση και κουλτούρα των μαθητών. Οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται το περιβάλλον, τον τρόπο παρέμβασης σε αυτό, γνωρίζουν την χλωρίδα του τόπου τους, μαθαίνουν να αγαπούν τη φύση.
Η δράση αυτή εδράζεται σε πρωτοβουλίες και δράσεις αποτελεσματικές στην ενεργοποίηση των μαθητών. Φαίνεται εμφανώς ότι οι μαθητές κινητοποιήθηκαν και οργανωμένοι σε ομάδες, εργάστηκαν πάνω σε ένα σαφή σχεδιασμό με κατεύθυνση την προαγωγή της περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής. Εκδηλώθηκαν συναφείς ιδέες, στάσεις, αξίες, συμπεριφορές, μιας τάξης και ενός σχολείου που λειτουργεί με όρους συλλογικότητας.
Παράλληλα είναι αξιομνημόνευτη η διάχυση της δράσης, μέσα από συγκεκριμένες παρεμβάσεις, στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στο εξωσχολικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τον πολύπλευρο ρόλο του σχολείου και την προαγωγή των μαθητών ως πρόσωπα, σε κοινωνίες με οράματα και ιδανικά.
Σας παραθέτω φωτογραφικό υλικό της δενδροφύτευσης του μαλισόπρους στο ανθοκήπιο του σχολείου μας. Υπεύθυνες της δεντροφύτευσης ήταν οι κυρίες Μπινιάρη Αικατερίνη και Ζαφειροπούλου Παναγιώτα και στη δράση συμμετείχαν οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολικού έτους 2012- 2013).

 


Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: joomla themes  Valid XHTML and CSS.