forex trading logo

Εικόνα

DSCN0053.jpg
Προγραμματισμός εκπαιδευτικής δράσης

Για το σχολικό έτος 2014-2015, παράλληλα με την καθιερωμένη διδασκαλία του μαθήματος της γαλλικής γλώσσας, έχω προγραμματίσει να υλοποιήσω την ακόλουθη καινοτόμο, βιωματική διαθεματική δράση:

ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΣ Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
(Υπόψη Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων κ.Φούζα)
Κοιν.: κ. Σχολικό Σύμβουλο 2ης Εκπ/κής Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Κορινθίας
Ημερομηνία: 16-03-2015
Αριθ. Πρωτ.: .....
Σχ. Έτος: 2014-2015
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 1ο Δ. Σχ. Αγίων Θεοδώρων
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 27440-67459
ΦΑΞ: 27440-67459
ΗΛ. ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: κα. Μαυροματίδου Θεώνη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Ονοματεπώνυμο: ΚΟΛΛΗΤΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
Ειδικότητα: ΠΕ 05 Γαλλικής Γλώσσας
Ηλ. Ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Τηλ. επικοινωνίας : 2744 0 69569
Κιν. : 694 8527828
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: (Ονοματεπώνυμο ? Ειδικότητα)
Τάξη/ τμήμα : ΣΤ
Συνολικός αριθμός μαθητών : 11

ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
'Ο αθλητισμός ως φορέας των αξιών του ευρωπαϊκού ιδεώδους. Ευρωπαίοι αθλητές με διακρίσεις.'

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (Ποιες διαστάσεις-όψεις του θέματος θα προσεγγίσουμε):

Το κύριο θέμα είναι ο αθλητισμός ως φορέας των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα δύο υποθέματα είναι:
α) ο αθλητισμός ως κοινό πολιτιστικό αγαθό των Ευρωπαίων που ενώνει εκατομμύρια πολίτες και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ενδυνάμωση των δεσμών μεταξύ των λαών, στην ανάπτυξη της κατανόησης της ευρωπαϊκής πολιτιστικής ταυτότητας, στη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής καθώς και στην προαγωγή της φυσικής και πνευματικής ανάπτυξης των ατόμων, άρα της δημόσιας υγείας γενικότερα.
β) διακριθέντες Ευρωπαίοι αθλητές σε δημοφιλή (ή λιγότερο δημοφιλή) ομαδικά και ατομικά αθλήματα.

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Συνοπτικά οι πιο σημαντικοί σκοποί & στόχοι):

Σκοπός:

Ανάπτυξη θετικής στάσης και συμπεριφοράς εκ μέρους των μαθητών απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως ιδέας και ως θεσμού. Εξοικείωση με τις έννοιες της πολυπολιτισμικότητας και της πολυγλωσσίας. Απόκτηση βασικών γνώσεων πάνω στην ιστορία (ιστορική αναδρομή) και στη λειτουργία (σύγχρονη ένταξη) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γνωριμία με δημοφιλή (ή λιγότερο δημοφιλή) ευρωπαϊκά ομαδικά και ατομικά αθλήματα και με διακριθέντες Ευρωπαίους αθλητές.

Στόχοι:

Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:

Στο πλαίσιο της απόκτησης γνώσεων πάνω στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι μαθητές επιδιώκεται να γνωρίσουν/κατανοήσουν:
- ποια είναι τα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε. και οι πρωτεύουσές τους
- την ονομασία των 28 κρατών-μελών στη γαλλική γλώσσα
- πού εντοπίζονται τα 28 κράτη-μέλη στο γεωγραφικό χάρτη
- ότι στην Ε.Ε. μιλούνται 24 επίσημες γλώσσες, οι οποίες ανήκουν σε τρεις ευρύτερες ομάδες γλωσσών (λατινογενείς, γερμανικές και σλάβικες)
- ότι οι Ευρωπαίοι έχουμε διαφορετικούς πολιτισμούς (παραδόσεις, ήθη και έθιμα, θρησκείες και ιδεολογίες), ωστόσο ανήκουμε όλοι σε μια ευρύτερη ευρωπαϊκή οικογένεια με κοινούς στόχους
- βασικά στοιχεία για τα 5 θεσμικά όργανα της Ε.Ε.
- τα σύμβολα της Ε.Ε. (τη σημαία, τον ύμνο, την ετήσια επέτειο, το έμβλημα και το κοινό νόμισμα)
- τον ρόλο που διαδραματίζει ο αθλητισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε επίπεδο κοινωνικό και οικονομικό
- τις αξίες στις οποίες θεμελιώνεται ο αθλητισμός στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- βασικές πληροφορίες για τη Λευκή Βίβλο για τον Αθλητισμό (2007), η οποία συνίσταται σε τρία γενικά θεματικά κεφάλαια (κοινωνικός ρόλος, οικονομική διάσταση του και οργάνωση του αθλητισμού)
- βασικές πληροφορίες για το σχέδιο δράσης που συνοδεύει τη Λευκή Βίβλο και φέρει το όνομα του Pierre de Coubertin, ως φόρο τιμής στον πατέρα των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων
- ομαδικά και ατομικά αθλήματα τα οποία ασκούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο
- κύριους εκπροσώπους των ομαδικών ή ατομικών αθλημάτων που ασκούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και τα οποία έχουν επιλέξει να μελετήσουν και να παρουσιάσουν (π.χ. στα αθλήματα της ιππασίας, της ενόργανης γυμναστικής, της τοξοβολίας, του στίβου, της κολύμβησης, της ιστιοσανίδας, της χιονοδρομίας, της άρσης βαρών, του ποδοσφαίρου, της χειροσφαίρισης, της πετοσφαίρισης, της καλαθοσφαίρισης κ.α.)
Προαιρετικά:
- αθλητικά κέντρα που εδρεύουν σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φιλοξενούν κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις

Β. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία και την καλλιέργεια (μεταγνωστικών) δεξιοτήτων:

? Να εξασκηθούν στη στοχευμένη και εστιασμένη αναζήτηση, επιλογή, συλλογή, αξιολόγηση και διαχείριση πληροφοριών μέσα από αυθεντικές πηγές. Να κάνουν, δηλαδή, κριτική χρήση του Διαδικτύου ή άλλων συμβατικών πηγών πληροφόρησης. Όπου χρειάζεται θα υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη και καθοδήγηση από τον διδάσκοντα
? Να συνθέτουν συνεργατικά μια εργασία στην οποία να παραθέτουν με τρόπο σαφή, εύληπτο και ευπαρουσίαστο τα στοιχεία που συνέλλεξαν
? Να αναπτύξουν, μέσα από την ερευνητική εργασία, πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. Να εδραιωθεί ένα κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην τάξη.

Γ. Ως προς την εργαλειακή χρήση και την παιδαγωγική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.:

Να εξοικειωθούν με και να εξασκηθούν στη χρήση εργαλείων του Ιστού 2.0.
Ενδεικτικά αναφέρω: διαδικτυακή εφαρμογή συνεργατικής συγγραφής κειμένου σε πραγματικό χρόνο (π.χ. titanpad), δημιουργία ομιλούντων avatars (π.χ. voki), δημιουργία συννεφόλεξων (π.χ. answergarden, tagxedo), δημιουργία διαδραστικής αφίσας/graphical blog (Glogster edu), δημιουργία εικονικού τοίχου ανάρτησης ψηφιακού υλικού (π.χ. padlet), απάντηση σε online κουίζ σχετικά με την Ε.Ε. (π.χ. socrative), δημιουργία φωτογραφικού collage (π.χ. Autocollage), δημιουργία ιστοριογραμμής-βιογραφίας ενός αθλητή (π.χ. dipity), δημιουργία ψηφιακής αφήγησης (π.χ. Story bird) κ.α.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Μαθητοκεντρική, ομαδοσυνεργατική, βιωματική, διερευνητική, ανακαλυπτική, εποικοδομιστική

Δ. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ (...) ? ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
2 μήνες (Μάρτιος-Απρίλιος 2015)

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ :

ΣΤ. ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ:
Γγ Συνάφεια με τη θεματική περιοχή: 'Παιχνίδια, αθλήματα, αναψυχή' του Α.Π.Σ. Γαλλικής Γλώσσας για την Ε΄και την ΣΤ' Δημοτικού.

ΚοινΕυθυγράμμιση με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Aναφοράς για τις Γλώσσες (Cadre Europ?en Commun de R?f?rence pour les Langues) υιοθετεί την προσέγγιση με προσανατολισμό στη δράση (perspective actionnelle). Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση οι χρήστες και οι μαθητές μιας γλώσσας είναι πρωτίστως «κοινωνικοί παράγοντες», δηλαδή μέλη μιας κοινωνίας που πρέπει να φέρουν εις πέρας καθήκοντα σε ένα δεδομένο σύνολο περιστάσεων, σε συγκεκριμένο περιβάλλον και σε κάποιο ιδιαίτερο πεδίο δράσης. Υπό αυτό το πρίσμα, κάθε νέο μαθησιακό αντικείμενο που διδάσκεται πρέπει να στοχεύει στην ανάπτυξη συγκεκριμένων ικανοτήτων και, άρα, να υπηρετεί συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους.
Στις Στις γενικές ικανότητες (comp?tences g?n?rales), στην υποκατηγορία δηλωτική γνώση (savoir) εμπεριέχεται η γενική κουλτούρα/η γνώση του κόσμου (culture g?n?rale/connaissance du monde) μιας γλώσσας, στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως συνόλου κρατών και πολιτισμών. Για το μαθητή είναι ιδιαίτερα σημαντική η αντικειμενική γνώση που αφορά στη χώρα ή στις χώρες τις οποίες προσεγγίζει. Η γνώση, εν προκειμένω, βασικών γεωγραφικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών, πολιτικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών της Ένωσης.
Η κοΗ κοινωνικοπολιτισμική γνώση (savoir socioculturel) είναι η γνώση της κοινωνίας και του πολιτισμού της κοινότητας (ή των κοινοτήτων) που μελετάται και αποτελεί αναμφίβολα μία πτυχή της γνώσης του κόσμου (καθημερινή ζωή, συνθήκες ζωής, διαπροσωπικές σχέσεις, ήθη και έθιμα, αξίες, αρχές και συμπεριφορές, 'γλώσσα' του σώματος, κοινωνικές συμβάσεις, τελετουργικές συμπεριφορές κ.α.). Στην
Στην παραπάνω έρχεται να προστεθεί η διαπολιτισμική επίγνωση (prise de conscience interculturelle), η οποία συνιστά τη γνώση, τη συναίσθηση και την κατανόηση της σχέσης (ομοιότητες και διακριτικές διαφορές) ανάμεσα στον «κόσμο προέλευσης» (γενέτειρα χώρα) και τον «κόσμο της κοινότητας-στόχου».

Ζ. ΠΙΘΑΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Δημοσίευση-Ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου
Παρουσίαση στην τελική εορτή του σχολείου

 

 


Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: joomla themes  Valid XHTML and CSS.